Zásady práce s integrovanými žáky

Nároky žáků s individuálními vzdělávacími potřebami:

  • žák má nárok na okopírovaný zápis;
  • žák má nárok na delší časovou rezervu při odpovědi na položenou otázku, při vypracování testu, při zkoušení;
  • žák má nárok na zopakování položené otázky, dokud nepochopí správně její obsah;
  • žák má právo na pomoc;
  • žák může využít pomoci všech dostupných pomůcek, a to i při testech či zkoušení;
  • žák není vystaven dlouhému opisování – doporučuje se práce s fólií, pracovním sešitem, pracovními listy;
  • žáka nevystavujeme stresovým situacím;
  • hyperaktivním žákům umožňujeme střídání činností, případně vhodnou pohybovou aktivitu (hraní s antistresovým míčkem, čmárání na papír apod.);
  • vždy spolupracujeme s rodiči.

Hlavní zásady používané při práci s dětmi s LMD/ ADHD:

  • vytvořit klidné prostředí;
  • stanovit jasný řád;
  • důsledné dodržování nastavených pravidel;
  • sjednotit výchovné působení rodiny a školy;
  • soustředit se na kladné stránky osobnosti dítěte;
  • usměrňovat aktivity dítěte.